Čoskoro budú vraj Vianoce

Autor: Maroš Marko | 20.10.2014 o 9:39 | (upravené 20.10.2014 o 10:44) Karma článku: 6,24 | Prečítané:  877x

Je polovica októbra a s ním trošku oneskorené babie leto. Nádherná, až gýčovo azúrová obloha, na ktorej takmer niet obláčika a teploty za ktoré by sa nemuselo hanbiť ani tohtoročné leto. Tráva je zelená ako na jar a stromom sa akosi tiež nechce nahodiť ich typický farebný jesenný šat. Jeseň ako keby si dávala poriadne na čas a chcela nám vynahradiť to spackané a chladné leto. Nečudo, že len málokto z nás sa zaoberá tým, že tu za nejakých vyše 60 dní máme začiatok zimy. Ako tomu však býva, vždy sa nájde pár indivíduí, ktoré na to majú iný názor a silou mocou sa budú snažiť pokaziť nám nielen jesennú náladu, ale aj radosť z toho čo príde po tom. Neostáva nič iné, len sa trošku žoviálne spýtať  – čo ti? JB?

Lenže, to čo je pre mňa nenormálne, je pre niekoho normálne. A keby len pre jedného. Je ich celá armáda, údajných marketingových stratégov, kreatívcov, plánovačov. Väčšina z nich už asi dávno vyhorela a keď príde zadanie ako propagovať  produkty svojej spoločnosti v októbri, prídu s unikátnym nápadom – VIANOCE!!! Geniálny počin, ktorý prekvapí nielen konkurenciu, ale aj samotného spotrebiteľa. Veď kto by s vyše dvojmesačným predstihom myslel na nejaké Vianoce? Čo už je to nejakých 60-70 dní?

Nuž, je to ako keby „back to school“ kampane bežali už v polovici júna, kedy každý myslí skôr na to, že škola v prvom rade konečne skončí!  Alebo ako keby nás tetky v stánkoch na Miletičke už na Mikuláša presviedčali, že je správny čas kúpiť ruže na Valentína. Je síce možné, že marketingový manažéri to tak robia a naozaj tie ruže už od Mikuláša sušia niekde v skrinke, ale väčšina ostatných ľudí je psychicky v poriadku. Veď každý rok sa ľudia sťažujú, že vianočné kampane začínajú priskoro, ale je to ako keby ste mrazený hrach na marketingového manažéra hádzali. Zbytočné.

A tak už týždeň na mňa v takmer každej reklamnej prestávke, o ktoré v slovenských televíziách nie je núdza, vyskakuje počin z dielne Telekomu, ktorý sa snaží uprostred jesene vytvoriť vianočnú atmosféru. Pri vchode do Billy sú už pri vchode vyložené salónky a je len otázka času kedy z reproduktoru začnú vyhrávať koledy.

Aj tento rok marketéri dokázali, že ich silnú a naozaj prekvapivú kreativitu v tomto období nezastaví nič. Ani „dušičky“ či nejaký „Halóween“, ani Veľká októbrová socialistická či tá naša nežná revolúcia. Mikuláš už tiež nebude, pretože všetky sladkosti sú už  od októbra v obchodoch a vo veľkosklade pre neho už nič neostalo, veď v decembri už budú mať naskladnené ruže a bonboniéry. Všetky možné udalosti od októbra až do nového roku prešli pre chýbajúcu kreativitu našich slovenských marketérov konsolidáciou, takže tu máme už teraz – Vianoce.

Tak vám prajem, šťastné a veselé. A ak by sme sa už v októbri nevideli, tak aj všetko naj do nového roku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.


Už ste čítali?