reklama

Pripojte sa k našej skupine, ale píšte nám len pekné veci

Facebook je vyníkajúca sociálna sieť. Okrem toho že vám umožní nájsť starých známych a sledovať čo práve robia sa môžete pripojiť aj k rôznym záujmovým skupinám.  Môžete tak zdielať názory napríklad s luďmi s rovnakými politickými názormi či s rovnakými koníčkami. Tento fenomén začali využívať aj rôzne spoločnosti, ktoré zacítili možnosť získavať cez skupiny zákazníkov, ktorých môžu pravidelne informovať o svojich službách. Členovia skupín potom môžu pridávať komentáre k jednotlivým ponukám ktoré daná spoločnosť zverejnila. Ako to však u nás býva, negatívne komentáre niektoré spoločnosti nevedia zniesť a na rad sa dostáva cenzúra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Pred niekoľkými mesiacmi sa mi v ponuke Facebooku objavila skupina spoločnosti AVIS Slovensko. Keďže som služby AVIS-u viackrát využil v zahraničí a o cestovanie mám vo všeobecnosti záujem, tak som sa k tejto skupine pripojil. A od vtedy sa mi objavovali rôzne ich ponuky na prenájom áut. Ich marketingová mašinéria nespí ani v nedeľu a tak sa mi zobrazila ponuka na prenájom dodávky. Samozrejme pekne prezentovaná. Veď vraj to všetci poznáme, občas potrebujeme previezť niečo, čo sa do našeho auta nezmestí, napríklad starý nábytok ktorý je potrebné previezť na chatu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bisťu, pravdu majú, presne to som nedávno potreboval. Dokonca som ich oslovil aby mi poslali kalkuláciu koľko by to stálo. Veď na ich stránke je cena prenájmu už od nejakých 33 EUR, čo je veru prijateľná suma. Auto som potreboval na cca pol dňa, takže som očakával že moc drahšie to nebude. Po odoslaní žiadosti o cenovú ponuku mi prišla odpoveď ktorá ma dosť prekvapila. Ani nie tak skutočnosť že cena prenájmu sa vyšplhala na sumu skoro 90 EUR, ako to že vyžadovali blokáciu na kreditnej karte vo výške rovných 1000 EUR. Teda viac ako 11 násobok hodnoty prenájmu! Áno, viem že blokácia je bežná prax, vždy keď si v zahraničí prenajímam auto tak mi blokujú na karte sumu ktorá je trochu vyššia ako hodnota prenájmu. Naposledy pri dovolenke v USA to pri prenájme za 600 USD znamenalo blokáciu vo výške 700 USD. Prijateľné. Ale ak by si pýtali blokáciu vo výške 11 násobku hodnoty prenájmu tak by veľa klientov nemali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodol som sa preto že ich po mojej skúsenosti upozorním na trošku nesprávne zvolenú cenovú politiku a pridal som k tejto ich ponuke komentár. Po pár hodinách prišla odpoveď od AVIS-u, vraj to nie je pravda, majú aj menšie dodávky, pri nich je blokácia nižšia. Nedalo mi, z inboxu som vytiahol ponuku ktorú mi pred pár mesiacmi poslali. Pri najmenšej dodávke ktorú mali v ponuke bola pri jednodňovom prenájme spomínaných 1000 EUR. Tak som slečne či pánovi odpovedal že sa mýli a je to tak ako tvrdím ja, že blokácia je neprimeraná, hlavne ak je už v cene prenájmu zahrnuté aj poistenie proti krádeži a havarijné poistenie (ekvivalent LDW). Prišla ešte jedna odpoveď. Vraj je to nutné a ak s tým mám problém, tak si mám vybaviť inú kreditnú kartu, s ktorou už problém nebudem mať. Pár minút neskôr bola pre istotu celá ponuka aj s diskusiou vymazaná správcom skupiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neostáva nič iné len správcovi - cenzorovi gratulovať. Namiesto toho aby komentár potencionálneho klienta akceptoval a skúsil ho v budúcnosti zobrať do úvahy pri tvorbe produktu, tak radšej celú diskusiu vymazal. Asi si pri zakladaní skupiny neuvedomil že Facebook umožňuje užívateľom vyjadriť svoj názor a to či už pozitívny tak aj negatívny. Negatívny názor pritom môže znamenať že s daným produktom či službou niečo nie je v poriadku. Cenzúra pritom nie je riešením. Názor klientov sa napriek nej skôr či neskôr ukáže na úspechu či neúspechu produktu. Ak je ten produkt dobrý a len môj názor je zlý, tak bude produkt úspešný, aj keby bola pôvodná diskusia stále zverejnená. Ak je produkt zlý, tak mu nepomôže ani cenzúra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

AVIS-u po mojej skúsenosti takto cez môj blog odporúčam aby radšej svoju skupinu na Facebooku zrušil. Odporúčal by som im to aj priamo komentárom cez ich skupinu na Facebooku, ale určite by to vymazali.

Maroš Marko

Maroš Marko

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Úplne obyčajný človek, občan, hlava rodiny. Občas síce tou hlavou krúti moja manželka ale čoraz častejšie pomery na Slovensku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu