Čoskoro budú vraj Vianoce

Autor: Maroš Marko | 20.10.2014 o 9:39 | (upravené 20.10.2014 o 10:44) Karma článku: 6,24 | Prečítané:  844x

Je polovica októbra a s ním trošku oneskorené babie leto. Nádherná, až gýčovo azúrová obloha, na ktorej takmer niet obláčika a teploty za ktoré by sa nemuselo hanbiť ani tohtoročné leto. Tráva je zelená ako na jar a stromom sa akosi tiež nechce nahodiť ich typický farebný jesenný šat. Jeseň ako keby si dávala poriadne na čas a chcela nám vynahradiť to spackané a chladné leto. Nečudo, že len málokto z nás sa zaoberá tým, že tu za nejakých vyše 60 dní máme začiatok zimy. Ako tomu však býva, vždy sa nájde pár indivíduí, ktoré na to majú iný názor a silou mocou sa budú snažiť pokaziť nám nielen jesennú náladu, ale aj radosť z toho čo príde po tom. Neostáva nič iné, len sa trošku žoviálne spýtať  – čo ti? JB?

Lenže, to čo je pre mňa nenormálne, je pre niekoho normálne. A keby len pre jedného. Je ich celá armáda, údajných marketingových stratégov, kreatívcov, plánovačov. Väčšina z nich už asi dávno vyhorela a keď príde zadanie ako propagovať  produkty svojej spoločnosti v októbri, prídu s unikátnym nápadom – VIANOCE!!! Geniálny počin, ktorý prekvapí nielen konkurenciu, ale aj samotného spotrebiteľa. Veď kto by s vyše dvojmesačným predstihom myslel na nejaké Vianoce? Čo už je to nejakých 60-70 dní?

Nuž, je to ako keby „back to school“ kampane bežali už v polovici júna, kedy každý myslí skôr na to, že škola v prvom rade konečne skončí!  Alebo ako keby nás tetky v stánkoch na Miletičke už na Mikuláša presviedčali, že je správny čas kúpiť ruže na Valentína. Je síce možné, že marketingový manažéri to tak robia a naozaj tie ruže už od Mikuláša sušia niekde v skrinke, ale väčšina ostatných ľudí je psychicky v poriadku. Veď každý rok sa ľudia sťažujú, že vianočné kampane začínajú priskoro, ale je to ako keby ste mrazený hrach na marketingového manažéra hádzali. Zbytočné.

A tak už týždeň na mňa v takmer každej reklamnej prestávke, o ktoré v slovenských televíziách nie je núdza, vyskakuje počin z dielne Telekomu, ktorý sa snaží uprostred jesene vytvoriť vianočnú atmosféru. Pri vchode do Billy sú už pri vchode vyložené salónky a je len otázka času kedy z reproduktoru začnú vyhrávať koledy.

Aj tento rok marketéri dokázali, že ich silnú a naozaj prekvapivú kreativitu v tomto období nezastaví nič. Ani „dušičky“ či nejaký „Halóween“, ani Veľká októbrová socialistická či tá naša nežná revolúcia. Mikuláš už tiež nebude, pretože všetky sladkosti sú už  od októbra v obchodoch a vo veľkosklade pre neho už nič neostalo, veď v decembri už budú mať naskladnené ruže a bonboniéry. Všetky možné udalosti od októbra až do nového roku prešli pre chýbajúcu kreativitu našich slovenských marketérov konsolidáciou, takže tu máme už teraz – Vianoce.

Tak vám prajem, šťastné a veselé. A ak by sme sa už v októbri nevideli, tak aj všetko naj do nového roku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?