Letecký útvar ministerstva vnútra (LÚ MV) mimo iného zabezpečuje prepravu verejných činiteľov na oficiálne cesty. Na tieto účely má k dispozícii dva Tupolevy TU154 a menšie Jaky 40. Že to nie je lacný špás si viete určite predstaviť, hlavne ak taký Tupolev 154 spotrebuje raz toľko paliva ako porovnateľný Boeing 737. Neraz sa tak téma letov vládnym špeciálom dostala aj do politiky a aj bývalý premiér istú dobu tvrdil, že je lacnejšie letieť pravidelnou linkou ako neefektívnym Tupolevom.
Opak je ale asi pravdou, keď si pozrieme súčasnú aktivitu Leteckého útvaru ministerstva vnútra, ktorý sa podľa všetkého stal dvorným dopravcom bratislavského Slovanu, s ktorými Tupolev 154 odletel na zápas proti Atletiku Bilbao. A to aj napriek tomu, že LÚ MV by nemal fungovať ako komerčný dopravca, jeho lietadlá si nemôže pritom prenajať žiaden z komerčných dopravcov lietajúcich z Bratislavského letiska a ani žiaden iný subjekt ako napríklad cestovná kancelária. Výnimkou je len Slovan Bratislava. Všetky ostatné tímy, ktoré nás reprezentovali v rôznych európskych futbalových súťažiach museli využiť služby komerčných dopravcov.
Celá záležitosť je podozrivá aj z dôvodu, že prevádzka TU-154 je podstatne drahšia ako prevádzka Boeingu 737, ktorý využívajú slovenské charterové spoločnosti. Spotreba paliva TU-154 je asi raz tak vysoká ako u B737 (cca o 2-2,5 tony na hodinu letu viac), Tupolev je ťažší (MTOW 100t vs cca 68t u Boeingu), čo znamená že podstatne viac sa zaplatí za preletové, pristávacie či približovacie poplatky. Pokiaľ by teda Slovan mal platiť plné náklady za takýto let, tak so stopercentnou istotou by zaň musel zaplatiť viac. Prečo by však niekto dobrovoľne platil za let viac, ako by mal, je mi záhadou. Jediným logickým vysvetlením by bolo, že sa za tieto lety Slovanu nefaktúrujú plné a za naozaj reálne náklady.
Zodpovedných by sa teda bolo treba opýtať, na základe čoho je štátny majetok využívaný na prepravu súkromného futbalového klubu. Veď policajné auto si tiež nemôžem stopnúť ako taxík a pritom spadá pod rovnaké ministerstvo. Ďalej je oprávnená otázka, prečo sa takéto služby neposkytujú všetkým športovým klubom, ktoré nás v zahraničí reprezentujú, ale výhradne len Slovanu Bratislava? Veď aj taký HC Lev Poprad si svoju prepravu zazmluvnil s komerčným dopravcom a je nutné povedať, že letov si musel zaplatiť podstatne viac. No a v poslednej rade by na mieste bola kontrola, či všetky priame aj nepriame náklady spojené s takýmto letom boli v plnej miere uhradené. Lebo za štátne by som vedel lietať aj ja...