reklama

Lietať za štátne, tak to už hej.

Už sa vám niekedy stalo, že ste chceli niekam letieť, no cena letenky bola príliš vysoká? Určite áno. Poväčšinou si však v takýchto prípadoch nepomôžete a musíte zaplatiť cenu, ktorú si pýta tá či oná letecká spoločnosť. To poväčšinou platí len pre nás smrteľníkov. Nájde sa ale pár šťastlivcov so správnym tričkom, ktorým však v takomto prípade s radosťou vypomôže Letecký útvar Ministerstva vnútra a odvezie ich kam treba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Letecký útvar ministerstva vnútra (LÚ MV) mimo iného zabezpečuje prepravu verejných činiteľov na oficiálne cesty. Na tieto účely má k dispozícii dva Tupolevy TU154 a menšie Jaky 40. Že to nie je lacný špás si viete určite predstaviť, hlavne ak taký Tupolev 154 spotrebuje raz toľko paliva ako porovnateľný Boeing 737. Neraz sa tak téma letov vládnym špeciálom dostala aj do politiky a aj bývalý premiér istú dobu tvrdil, že je lacnejšie letieť pravidelnou linkou ako neefektívnym Tupolevom.

Opak je ale asi pravdou, keď si pozrieme súčasnú aktivitu Leteckého útvaru ministerstva vnútra, ktorý sa podľa všetkého stal dvorným dopravcom bratislavského Slovanu, s ktorými Tupolev 154 odletel na zápas proti Atletiku Bilbao. A to aj napriek tomu, že LÚ MV by nemal fungovať ako komerčný dopravca, jeho lietadlá si nemôže pritom prenajať žiaden z komerčných dopravcov lietajúcich z Bratislavského letiska a ani žiaden iný subjekt ako napríklad cestovná kancelária. Výnimkou je len Slovan Bratislava. Všetky ostatné tímy, ktoré nás reprezentovali v rôznych európskych futbalových súťažiach museli využiť služby komerčných dopravcov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celá záležitosť je podozrivá aj z dôvodu, že prevádzka TU-154 je podstatne drahšia ako prevádzka Boeingu 737, ktorý využívajú slovenské charterové spoločnosti. Spotreba paliva TU-154 je asi raz tak vysoká ako u B737 (cca o 2-2,5 tony na hodinu letu viac), Tupolev je ťažší (MTOW 100t vs cca 68t u Boeingu), čo znamená že podstatne viac sa zaplatí za preletové, pristávacie či približovacie poplatky. Pokiaľ by teda Slovan mal platiť plné náklady za takýto let, tak so stopercentnou istotou by zaň musel zaplatiť viac. Prečo by však niekto dobrovoľne platil za let viac, ako by mal, je mi záhadou. Jediným logickým vysvetlením by bolo, že sa za tieto lety Slovanu nefaktúrujú plné a za naozaj reálne náklady.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zodpovedných by sa teda bolo treba opýtať, na základe čoho je štátny majetok využívaný na prepravu súkromného futbalového klubu. Veď policajné auto si tiež nemôžem stopnúť ako taxík a pritom spadá pod rovnaké ministerstvo. Ďalej je oprávnená otázka, prečo sa takéto služby neposkytujú všetkým športovým klubom, ktoré nás v zahraničí reprezentujú, ale výhradne len Slovanu Bratislava? Veď aj taký HC Lev Poprad si svoju prepravu zazmluvnil s komerčným dopravcom a je nutné povedať, že letov si musel zaplatiť podstatne viac. No a v poslednej rade by na mieste bola kontrola, či všetky priame aj nepriame náklady spojené s takýmto letom boli v plnej miere uhradené. Lebo za štátne by som vedel lietať aj ja...

Maroš Marko

Maroš Marko

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Úplne obyčajný človek, občan, hlava rodiny. Občas síce tou hlavou krúti moja manželka ale čoraz častejšie pomery na Slovensku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu